1402-09-25 20:35
335
0
87932
خطیب مراسم شب وداع با شهید گمنام:

انتخابات پایان مطالبه‌گری نیست

خطیب مراسم شب وداع با شهید گمنام از مردم خواست در مراقبت از وضع سیاسی جامعه حساس باشند و گفت: انتخابات پایان مطالبه‌گری نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، «حجت‌الاسلام محمد بهادر» در شب وداع با شهید گمنام و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) گرگان اظهار کرد: در بین وظایفی که انسان دارد هیچ‌کدام به اندازه وظیفه سیاسی، مهم و گسترده نیست.

وی افزود: در توجه به وضع سیاسی جامعه باید حرکت رو به جلوی نظام اسلامی مورد توجه باشد، گاهی دیده می‌شود جزءنگر می‌شویم و انتقاداتی می‌کنیم اما حرکت جامعه رو به جلوست.

خطیب مراسم شب وداع با شهید گمنام گفت: انتخابات، شب قدر نظام است برای اینکه سرنوشت کشور تعیین می‌شود، انتخابات نقطه شروع است و نباید با اتمام آن همه چیز تمام شده باشد و مطالبه گری به فراموشی سپرده شود.

بهادر تصریح کرد: یکی از ضعف‌های شدید در انتخابات، عدم نظارت و حمایت مردم از مسئولان انتخاب شده است، وقتی از کارنامه مسئولان منتخب در کرسی‌های مسئولیت آگاهی نداشته باشیم نمی‌توانیم عملکرد آنها را ارزیابی و مطالبه گری کنیم.

وی بیان کرد: مردم باید در انتخابات نسبت به حضور حداکثری توجه داشته باشند، مقایسه وضع جامعه با گذشته می‌تواند در بین مردم امیدآفرینی ایجاد کند، وضعیت عزت مردم قبل از انقلاب اسلامی چگونه بود و اکنون چگونه است.

بهادر افزود: در کشور طی سه سال گذشته بحران‌های سیل، زلزله و کرونا را پشت سر گذاشتیم و مدیریت این مسائل در دولت سیزدهم تحسین برانگیز بود.

وی گفت: دیدار یک مدیر پایین دستی با مردم رویا بود الان بیش از ۲۰ سال سفرهای استانی روسای جمهور امیدآفرینی را بین مردم تزریق می‌کند.

بهادر توضیح داد: در زمان رضاخان، مردم نمی‌توانستند به یک مدیر انتقاد کنند اما می‌بینیم در انقلاب اسلامی دانشجویان به راحتی در دیدار با مقام معظم رهبری از وضعیت برخی موضوعات کشور انتقاد می‌کنند

وی بیان کرد: مرد سیاست، باید مرد تقوا باشند و هیولای نفس خود را قربانی کرده باشند موقعیت‌های کشور را می‌توانند تغییر دهند که لازم است تقوای لازم را داشته باشند.

بهادر با اشاره به اینکه فاطمیه سیاسی‌ترین عرصه زندگی تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام است، گفت: ائتلاف، ملاک‌های شایسته سالاری کاندیدها را باید تعیین کند نه آنکه بر اساس حزب و جریان سیاسی انتخاب صورت بگیرد.

وی افزود: مردم باید از بین خودشان شورای نگهبان مردمی تشکیل دهند و به این وسیله به شورای نگهبان اصلی کمک کنند.

بهادر با اشاره به اینکه وحدت ضرورت دارد، گفت: وحدت باید حول شاخص و ولایت نه حول حزب و قبیله باشد که در این زمینه نیاز به دقت بیشتری است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.